FAQ

Vanliga frågor – Nya databasen Showbase

Nedan följer de vanligast frågorna som vi fått gällande nya databasen. Läs igenom nedan noggrant om du har problem med databasen.

Hjälper inte nedan info så kan du maila oss på info@showsecurity.se. Inkludera då exakt vart i registreringsprocessen som inte fungerar samt ditt fullständiga namn, din roll (Security, OV eller Medic) och vilken region du tillhör. 

Vi kommer uppdatera vår FAQ löpande när vi får in frågor och kommer även fortsätta utveckla vår nya databas. Tack för ditt tålamod och för att du väljer att arbeta med just oss!

Ej fått aktiverings-mail vid nyregistrering:
Om du ej fått något aktiveringsmail så dubbelkolla både en och två gånger så att den inte ligger i skräppost eller i fliken för reklam. Ha tålamod, det kan dröja några minuter innan den kommer.

Profilbild:
Profilbild måste finnas. Om det inte fungerar att spara bilden så byt till formatet .jpeg, tänk även på att maximal filstorlek är 2mb. Tips är att använda en fyrkantig crop för att göra/klippa bilden till fyrkantig storlek, så blir den inte utdragen i din profil. Funkar det inte att ladda upp trots detta, försök med en annan bild.

Jag kan inte se några jobb:
Du måste ha fyllt i alla uppgifter i följande flikar;

  • Mina uppgifter
  • Erfarenheter och jobb
  • Mina bankuppgifter
  • Roller

Ovannämnda flikar är obligatoriska och har du inte fyllt i dessa uppgifter kan du tyvärr inte söka pass i Showbase.

Ordningsvakt och sjuksköterska:
Du måste ha fyllt i alla uppgifter som är obligatoriska (se ovan punk) och därefter även bli godkänd av en supervisor innan du kan se jobb. Vi har många namn att gå igenom, när vi är i uppstarten av nya databasen. Godkännande kan dröja, tack för att du har tålamod.

Jag kan inte fylla all min erfarenhet i rutan ”Beskrivning av tidigare erfarenhet (frivilligt)”.
Det är begränsat antal tecken för den rutan. Skriv så kortfattat som möjligt.

Jag har problem att se text/ hela bilden av databasen:
Uppdatera den webbläsaren du använder. Just nu rekommenderar vi att du använder senaste versionen av Google Chrome för bästa upplevelse av nya Showbase. Vi jobbar för fullt på att sidan ska se bra ut i alla webbläsare.

Jag kan inte söka jobb inom min region:
Gå in på dina inställningar -> Erfarenhet och jobb och byt till rätt region.

Bankuppgifter:
När du fyller i dina bankuppgifter på din sida, fyll ENDAST i rutan; *Clearing och kontonummer och tryck spara. Rutorna nedan fylls då automatiskt i med din information. Du behöver alltså inte fylla i vilken bank du har. Detta görs automatiskt efter att du har tryckt på spara.

Exempel på hur du fyller i när du har konto från Swedbank. (Lägg in siffran noll (0) mellan clearing och konto) Exemplet är markerat inom parantes (XX) nedan.

Exempel 1.
Swedbank
Clearing: 1234-5
Konto: 12345678

Showbase – Lägg in följande 1234-5 (00)12345678

Exempel 2.
Swedbank
Clearing: 1234-5
Konto: 123456789

Showbase – Lägg in följande 1234-5 (0)123456789